12 December 2013

Potato Wedges

Salam Semua...
Malasnye betul nk update blog...balik je kj..dh mls...skg ni dok layan cite Playboy Itu Suami Aku...
ni cite weken aku minggu lepas...
Ahad pagi aku ke rumah Ina dengan Dayang...tgk baby baru dia la...so Nurin pun datang jugak...
Lepas borak2...dh tghr...eh...aku nk balik dulu la...nk msk tghr ni....
Nurin pun ckp ptg ni nk dtg rumah Dayang nk jumpa adik Dayang...
So aku dok pikir ape la aku nk buat uk minum ptg hari ni...
erm....buat wedges pun sedap gak...smlm baru pegi Giant Subang Jaya beli kentang import...besar2 n segar2...
 so ni la potato wedges aku...aku siap tunjuk kan step by step lg cara -cara nk buat...
Harap-harap korang paham la...actually mudah banggat...

 Kentang yg dh di buang kulit....beso-beso kan...

 Lepas tu potong 8...rebus...aku letak kan sedikit garam....

 Dah siap rebus...jgn rebus sampai msk pulak...separuh masak jek....kang terlebih lembik..

 letak kan tepung goreng Kentucky  kot tak bape nk melekat...korang renjis-renjiskan dengan air...bg tepung tu melekat byk...sedap la...
Dan goreng la sampai warna ke perang-perangan...

 Tada.....mmg sedap...korang tak yah ssh2 nk p KFC dh...sendiri blh bikin maaa....

Actually aku nk buat cream cheese...ala letak sos pun licin jugak...mkn panas-panas...mmg sedap...
Nanti la bila senang-senang aku ajar buat cream cheese tu ye...

Sbbkan Nurin dtg ka rumah Dayang..aku bg la kt diorang rasa jugak...siap tny camne nk buat...so kot korang ni mengikuti blog aku...phm la kot camne nk buat kan...aku bg jugak kek coklat yg aku beli kat giant...eh...ni rumah sape sebenarnye Nurin dtg ni...k la..Dayang bg kami minum la...kot tak tercekik pulak..
Apa-apa pun
 Korang Layan je....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...