01 November 2022

Sarapan Pagi Di Ikea Cheras @ 31/10/2022

 Hari isnin saja je la aku ambil cuti... Nak jalan jalan dengan Emma.
Hari minggu kalau nak berjalan tak syok sangat sebab ramai orang. 
Pagi pagi aku kena hantar Nadia ke sekolah...Kebetulan lak pagi ni hujan je....
Pas hantar Nadia aku balik rumah nak lelap kan mata dulu...
Aku cadang nak ke Ikea Cheras je. Ikea buka jam 10.00 pagi masih awal lagi la kan...
Jadi nya pukul 9.15 kami keluar dari rumah..Nak ikut kan tak la jauh mana pun dari rumah nak ke Ikea Cheras ni. Masa jalan jalan menuju ke supermarket tu aku ajak Emma makan di Restoran Swedish tu...
Kot datang Ikea tak makan kat situ memang tak sah la kan... Mula nya Emma keberatan.. Aku paksa juga... akhirnya Emma setuju... 
Wah hari ni ada menu mee kari ke... Dah lama tak pergi semenjak pkp tu kan...
Emma tanya sedap ke mee kari ni..entah la tak pernah cuba aku kata...
Jadi kami pun cuba la makan mee kari...
Setiap hari sarapan pagi di Ikea, adalah menu yang berbeza... dari hari Isnin hingga la Ahad....
Hari ni rezeki aku mee kari. Dah lama nak makan mee kari....


Menu yang kami ambil.
Mee kari tu RM3.50 je
Popia RM1.20
Dim sum goreng tu RM1.60
Air sejuk RM2.50 segelas. Air boleh tambah berapa pun...



Mee kari ni simple je... 
Kot tengok pada gambar ada telur rebus separuh.
Ni takde.... takpe la RM3.50 jadi ko nak apa ada kan...
Kuah dia memang sedap terasa pekat pedas tapi tawar sikit Emma kata.
Kot tawar takde masalah korang p kat rak rak tu ambil garam....settle kan


Popia ni 1 RM1.20 
Aku 1 Emma 1.
Dimsum tu RM1.60...untuk aku je
Jadi nya kalau di kira 
Sarapan aku, mee kari, popia dan dim sum RM6.30 je
Manakala Emma, mee kari, popia dan juga gelas air sejuk RM7.20.
Tengok sorang tak sampai RM10.00 pun makan...
Memang kenyang kan....

Bila datang awal orang tak ramai..
Kami duduk kat sudut tepi....
Lepas makan kami berselfie....
Hehehe....







Dah siap makan selfie...kami jalan jalan je la dalam Ikea tu...
Touch n Go dah la....gaji tak dapat lagi ni....
Hehehe...
Habis berjalan di Ikea, kami menuju ke Desa Pandan...
Ada apa kat situ... Tunggu.... Jom next entri....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...