04 April 2023

Menu 11 Ramadhan 1444H @ 02/04/2023

 Salam ramadhan....
Hari ni hari ahad... Aku kena hantar Nadia ke Pavillion. 
Nadia masuk kerja jam 1.00 petang.
Balik dari Pavillion punya la jem kat depan Time Square... Jem melekat.
Sebabnya bangsa Cina ada sembahyang kubur. Kubur tu kat area Jalan Sungai Besi... 
Terkesan la jalan jalan yang berhampiran. Selepas je melepasi jem tu aku ajak hb terus ke Banting.
Cari kerepek kat Kerepek Ros. Sampai situ ramai juga la customer yang membeli. Pelbagai jenis makanan ada dari kerepek, kekacang, biskut raya, kek, dessert.... Pokoknya sediakan duit je la...
Pembayaran boleh tunai atau pun Debit / credit.... Mudah kan...
Siap je membeli kami balik melalui Kota Kemuning. Aku ajak hb singgah Hero Bukit Kemuning kejap.
Syok la pula jalan jalan kat Hero Shah Alam ni. tak ramai orang macam selalunya kat Permaisuri tu.
Tapi hb kata selalu penuh tu mungkin dh petang sikit kot orang kurang. Paling aku suka sebab setingkat je....senang tarik bakul....Kalau Permaisuri 2 tingkat... leceh sikit la...
Perancanga nya aku nak buat laksa hari ni tapi bila aku balik dah lewat...Aku tukar plan ke Bakso je...
Cari la meatball kat Hero... dengan mee... Bahan yang lain aku dah ada.


Mee bakso aku...
Aku punya buh telur rebus.
Buh sayur kobis banyak banyak...Mee dalam 2 sudu je...


Yang ni untuk Alif


Sebelum letak kuah


Ada tembikai, mangga...
Bakwan ngan tauhu sumbat sayur tu aku beli kat kedai Vivin.
RM1 sebiji boleh campur....
Ok la kan
Alhamdulillah...Jangan lupa bersyukur ye...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...