04 April 2023

Menu 9 Ramadhan 1444H @ 31/03/2023

 Salam ramadhan.....
Hari jumaat... aku ambil half day leave. 
Pergi Mydin USJ kejap... Siap urusan di Mydin, aku teruskan ke Jalan Kebun. 
Cari buah mangga dan tembikai. Lama dah puasa tak berbuka lagi dengan buah....
Balik punya la jem...sempat ke ni... Dah la aku tak membeli pun juadah berbuka disepanjang jalan yang aku lalui. Ish tak mo la nanti semua nak tapi bila dah makan nanti cukup la sekadar yang mampu je...
Yang lain kang sumbat dalam peti ais.. Takpe la aku masak je la...
Dalam kereta pikir dah apa la aku nak masak ni....
Goreng manggi je la ni je menu yang mudah dan last minit...
Sampai rumah dah 6.30 petang apa lagi macam ribut la aku....
Rebus maggi sambil tu potong buah.....
Lepas tu tumis bahan bahan, hb tolong kacau kan..... Kalau tak kacau hangus pulak...
Naya je nanti....

Ni maggi goreng aku, aku masak 4 keping je... maggi jenama vits...
Aku suka jenama ni....


Masa nak makan buh telur mata 1...

Buah tembikai....sedap tak la manis sangat tak la tawar

Magga... aku potong 3 biji....
Alhamdulillah kenyang....
Jangan lupa bersyukur ye...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...