07 April 2023

Menu 15 Ramadhan 1444H @ 06/04/2023

 Salam ramadhan......
Hari dah puasa yang ke 15.... 
Hari ni cuaca panas sangat ... macam mana la orang yang bekerja diluar tu ye...
Tapi tu la bila petang masa nak berbuka hujan menderu deru..... Alhamdulillah syukur...
Menu hari yang ke 15. Menu yang simple je...
Hari ni teringin nak makan mee goreng pipih yang aku beli kat Hero Kota Kemuning itu hari.
Masih elok lagi belum expired lagi... Tapi mee ni ok la takde pun bau kapur...
Suka pula aku ngan mee ni... Lupa nak ambil gambar plastik mee ni...


Aku buat mee goreng basah... tapi bila dah sejuk sementara menantikan berbuka kering la basahnya tu...
Aku gorengkan juga telur mata sorang 1...
Untuk aku, aku goreng kan tauhu tu... Anak anak tak suka makan tauhu sebab tu aku tak masuk dalam mee... Nanti diorang kutip buang... Jadinya bila aku nak makan baru aku tabur atas pinggan aku tu...
Potong kan juga 1/4 buah tembikai dengan mangga 2 biji... Macam biasa mangga mesti tak habis...
Jemu dah kot... Kalau tembikai layan la mungkin cuaca panas ni makan tembikai lagi sedap...
Alif pula dapat bubur lambuk dari sekolah... Hasil gotong royong guru, kakitangan sekolah dan juga murid sekolah... Merasa la bubuk lambuk SMKST kan....
Puding jagung tu pemberian Emma.... Aku makan sesudu je sebab aku kurang makan manis manis...
Lepas je solat Alif sambung balik... Kali ni sedap la sebab dah masuk dalam peti ais...
Licin semua makanan kami... Mee ada berbaki lagi.
Aku panas kan masa bersahur...Untuk mereka... Untuk aku...aku panaskan bubur lambuk...
Rezeki di bulan puasa... Belanja makan masak secara berhemah...
Alhamdulillah...Jangan lupa bersyukur...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...