31 March 2023

Menu 8 Ramadhan 1444H @ 30/03/2023

 Salam Ramadhan......
Menu berbuka hari yang ke 8. Sekejap je masa berlalu.....
Hari ni teringin nak makan sup sup la pula...
Dari ofis dok memerah otak apa la yang nak dimasak untuk juadah berbuka hari ini....

Siap la 3 jenis menu..
Sambal belacan tu memang aku selalu buat lebih simpan stok...

Sup telur campur suhun dan ubi kentang....
Kalau lauk macam ni je pun makan dengan sambal belacan nikmat yang tak terhingga juga..
Boleh habis la nasi sepinggan...

Sayur buncis tumis dengan telur.
Setiap kali aku masak sayur buncis ni fikiran mesti teringatkan Fatahul.
Kalau ada Fatahul, lauk macam ni hari hari pun dia tak jemu...
Alahai...apa la Fatahul makan kat Kuala Kangsar tu....
Harapnya dapat la membeli makanan yang berpatutan harganya....

Ayam goreng tepung...
Tepung ayam goreng tu aku dapat masa kenduri kawen anak Kak Faizah...
Tak cukup aku tambah dengan tepung ayam goreng aku sendiri...

Yang ni sahur Alif...
Maggi kuah bakso... Panaskan je kuah bakso semalam tu...
Dengan semug milo kosong...


Yang ni menu sahur aku.
4 keping roti empat segi gula dengan semug essenso coffee...
Alhamdulillah...rezeki hari ini...
Jangan lupa bersyukur ye....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...