27 February 2023

Makan Di Sebelah Warisan Puan Alor Gajah

Cerita kami pagi ahad di Chalet Warisan Puan.
Sebelum ni cerita mengenai chalet ni ada kat SINI 
Pagi ahad ni aku mengajak abg, sil n hb cari sarapan pagi. Ye la ini pertama kalinya kami kat Alor Gajah. Anak anak masih lagi lena tidur. Mungkin selesa sangat la tu. 
Kami yang mak mak n bapak bapak ni keluar la cari makan. Naik kereta aku. Perancangan nak menghala je Pengkalan Balak. Tapi bila keluar je dari chalet tu belok ke kiri dah nampak warung kat situ. Kami tengok ramai gak yang makan kat situ. Abg aku kata kita makan kat sini la tak yah pergi jauh jauh makan. Tengok macam best je tu..... Yang penting ada roti canai. Hb aku ni lak kalau sarapan kat kedai nak ada roti canai. Lagi lagi roti canai orang melayu. 
Dalam hasil mengoogle aku warung ni diberi nama Warung Pak Joe @ Imam. 
Tapi lokasi dia senang je sebelah je dengan Chalet Warisan Puan ni. Tepi jalan simpang trafic light je pun. Mudah sangat la. Tempatnya yang luas. Kalau korang sampai sini. Korang duduk je. Nanti pelayan akan datang ke meja. Korang cakap je nak makan apa...Korang tak payah nak p ceduk makanan. Orang kedai tu yang akan hantar ke meja korang. Mungkin dia nak jaga kualiti makanan. Kalau orang ceduk nanti dok pilih pilih pula kan. Portion makanan dia banyak. Kalau jenis akan ala ala ciput ni korang kongsi je la....... Jom tengok apa ada kat sini. Semua makanan kat sini kami cuba. Penuh meja. 
Tamak betul....hahahahaha...


Nasi lemak kerang rendang telur mata.
Sambal kosong tu sedap ooooo
Ni kak ipar punya

Pulut kuning rendang kerang
abg aku punya


Pulut kuning sambal paru
Aku punya


Lempeng kelapa..
Aku share ngn hb, manakala abg aku share ngn bini dia
Kira 2 keping la kami order


Roti canai.
1 keping untuk aku
2 keping untuk hb n abg aku
Lagi bungkus 6 keping untuk anak anak 


Bihun goreng buh sambal biasa, minta separuh je
Nak rasa....
Manakala air nya pula, teh tarik 1, teh o suam 2.
Total makanan kami cuma Rm46.10.
Hah.... murah kan....
Owner chalet kata... kadang kadang dia pun beli kat situ, bungkus makan share dengan wife kat rumah.
Kalau tengahari ada nasi ayam Rm5 portion besar juga.
Buka setiap hari kecuali isnin... yang ada makan pagi dan tengahari. Malam tak buka.
Jom sapa sapa ke Alor Gajah boleh singgah warung ni...
Memang tak menghampakan...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...