23 February 2023

Sinki Tersumbat

 Cerita hari selasa, bangun je pagi, time aku nak masak dah kenapa sinki aku ni air nya tak mau turun ni. Aku ambil pum.... tekan tekan dengan pam campur air panas dan juga sabun. Selalu elok je lancar ni tak jalan jalan juga. Aku teringatkan petua kata buh soda campur cuka. Aku pun buat la lepas tu elok je lancar air nya. Ingat kan settle dah masalah aku. Balik je kerja masih jadi macam tu air masih tak lancar. Aku suruh Alif beli cuka sampai 2 botol, dan aku beli sekotak soda kat Speedmart. pun tak nak juga. Aku dh putus asa. Tapak tangan dah merah merah dok menekan pam tu. kerana takde batang nya. 
Last last aku call je la Poji. Minta tolong dia buatkan. Nasib aku baik. Kebetulan Poji malam ni nak ke Flat Sri Sabah. Nak repair sinki sumbat juga. 


Kiranya Poji ni serba boleh la. Dulu peti aku rosak dia gak tolong repair.
Ni sinki sumbat dia gak repair. Aku pun ada juga suruh Poji betulkan lampu bilik Fatahul tu.
Ok nanti free dia datang katanya....


Tengok ni. punya la lemak tebu dah jadi kental keras mana tak sumbat.


Dalam batang paip bawah sinki.


Alif tengok ni tak lalu nak makan dah...
Hahahaha.....


Dah lancar



Tengok sampai merah tapak tangan aku menekan pam tu.
Pedih melecet.
Kalau ada masalah macam aku ni... cepat cepat la panggil plumber.
Tapi kot yang boleh DIY tu buat je la sendiri. Jimat kos.
Apa apa kena la tanya diri sendiri kan...
Bila dah settle masalah aku ni... Hari pun dah lewat kul 9.00 malam.
Kami tak dinner lagi. Takpe la Mama masakkan maggi je la untuk Alif.
Nak masak yang berat dah lewat. Lagi pun nanti nak ambil Nadia balik kerja lagi....
Bila tengok air paip lancar je turun ke lubang sinki. baru la rasa hati tu berbunga bunga...
Ha gitu.....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...