04 October 2022

Gimbap Olahan Ku

 Hari sabtu lepassebelum balik kampung, aku pun buat juga gimbap...
Kalau makan gimbap ni kenyang dia sama la makan nasi... Kalau kat CU Mart macam macam perasa gimbap ni di jual ada yang pedas, sederhana pedas dan yang tak pedas....
Dalam RM10 juga la sebekas. 
Nak ikut kan bahan nak buat gimbap ni memang aku dah beli cuma kadang kadang terasa malas la pula. Tapi kalau nak berkelah ke nak berjalan untuk dijadikan bekalan gimbap ni la paling senang nak makan.
Dalam seketul gimbap semua ada kan....
Nanti aku buat step by step ye. Hari tu tak sempat la pula.

Inti gimbap ni terpulang la korang nak letak apa pun... 
Janji korang suka. Untuk kali aku letak kan nugget tempura pedas, crabstik dan juga karot.

Ini la rupa beras jepun tu bulat bulat je...
Beras ni meleket tapi bukan la macam pulut tu...
Ala ala beras bario je aku rasa... Beras ni sedap lemak dan wangi...

Ni la rupa beras sumo. Kalau kat Speedmart ada je jual pack 1 kg macam ni...
Ada orang jadikan beras sumo ni sebagai bubur juga... Aku belum pernah la cuba selalu buat gimbap atau pun sushi je....
Ada ke beza sushi ngn gimbap...ye ada...
Nanti la aku cerita kan ye.... 
Masa aku bawa balik gimbap ni kat kampung...mak ingat kan ni lemang... mak nak buang la rumpai laut tu...eh ni bukan daun pisang la atok...ni boleh makan kata Alif...
Bila mak makan eh sedap la pula... Ye memang sedap...nanti aku buat kan lagi..dengan inti yang lain pula....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...