26 October 2022

Malang Hari Selasa @ 25/10/2022

Kata orang malang tak berbau.... Tak pernah pernah lagi aku drive kereta...tayar boleh pancit sampai kempes angin nya... Selalu nya sempat la lagi ke kedai tayar...
Mungkin tayar aku terlanggar screw dah dari pagi tadi. Jadi anginnya keluar perlahan lahan sampai kempes.....
Masa nak balik aku tak perasan lagi padahal tayar belah depan drive... Bila aku jalan je kenapa berat dan terasa rendah sebelah depan.... Erm.... agak dah ni mesti tayar pancit...
Ada la mamat ni ketuk tingkap....kak tayar akak pancit tu...
Masuk parking balik...
Bila aku masuk parking...jiran sebelah ofis aku ni cepat cepat ambil spanar jack...tolong aku tukar kan dengan tayar spare...
Bila ku lihat...baik nya hati mereka...Aku tak kenal pun mereka ni...maklum la mereka baru je menyewa di sebelah ofis aku ni......
 

Gigih mereka menolong aku... hanya Allah je yang membalas jasa kalian berdua....

Besar kan screw tu... mana tak kontang terus angin tayar tu...

Nampak kesan tayar kemek tu... Jadi nya tayar ni pancit memang dari pagi la sampai petang aku nak balik baru perasan....

Bila dah ditukar tayar spare.
Aku terus ke bengkel yang berhampiran. 
Tampal tayar yang bocor tu... isi angin....
baru la aku balik rumah...kot balik terus nanti buatnya kedai tayar dah tutup....
Tak berganti pula tayar kereta aku tu....
Apa pun hari ni adalah pengalaman yang bermakna.... 
Bila kita buat baik sesama kita....tak rugi pun kan....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...