13 October 2022

Salam Maulidur Rasul @ 10/10/2022

Laksa guna sardin tin je.... Menu yang mudah dan cepat....
Hari isnin...bangun je pagi lepas solat... apa la kali ni aku nak buat ni...
Hb kerja... tak cuti kata nya... Ingat hb cuti plan dah ajak sarapan kat luar... 
Takpe la... buka esbox... ada la daun kesum ngan bunga kantan yang dah kering....
Sayang la pula kan...dah beli tapi tak masak... Tengok ada laksa beli 3 hari lepas kat NSK.
Ok la kita buat laksa...tapi aku guna sardin tin je... aku takde ikan segar tu...
Ok la kan janji ada ikan.... Kalau masak laksa guna sardin tu semudah ABC la kan....
Hehehehe...
Alif bangun menuju ke dapur...dek kerana hidung nya tertusuk bau belacan....
Mama masak apa ni sedap nya... Mama masak laksa... Ooooo sedap nya...
Alif nak la... Ok Alif mandi dulu nanti kita makan sama sama ye....


Ni pinggan aku...
Air teh tarik tu dah beku... semalam Nadia letak kat peti beku tu....
Kejung aku nak minum pagi ni....


Bahan bahan hiasan seadanya.....
Macam ni pun dah sedap....
Alif cuma makan laksa dengan kuah nya je... Yang lain Alif tak mo...

Untuk menu tengahari pula aku buat yang simple simple lagi...
Seadanya apa yang ada dalam esbox aku tu la....


Telur rebus sambal, sayur cendawan campur bendi dan karot,
ikan pekasam malas aku nak buh cili dan bawang dan juga kari daging baki kuah roti jala semalam...

Siap masak aku pun tetidur... Sedar je dah nak kul 4...hb balik kerja...eh tak makan lagi ke...
Tunggu abg la makan...sudah nya aku terlena... Kenyang balun laksa pagi tadi...
Hehehe...
Selesai je hb mandi kami pun makan petang la kot kan...
Ingat nak ajak la hb berjalan jalan erm...sekali tengok dia lena kepenatan lepas kerja....
Aku pun melopong la tengok tt sambil tengok tv...
Sudah nya hari aku berlalu macam tu je la.....

 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...