26 October 2022

Hari Ahad, Kami Merounder Sakan

 Bila selesai makan aku mengajak hb naik Cameron Highland. Malas kata nya nanti jem la apa la...
Erm.... tapi hb tak menolak bila aku mengajak nya pusing je mana aku suka...
Hahaha...
Dari situ kami meneruskan perjalanan ke Sungai Siput. Bila melalui pekan Sungai Siput.
Aku terlihat Family Mart dan CU Mart bersebelah je.... 

Singgah CU Mart beli Jeonju Beef Gochujang Cup Bap
RM9.99

Ni la rupa nya.... Panaskan dalam microwave jap...
Makan dalam kereta je...

Perjalanan diteruskan menghala ke Kuala Kangsar. 
Singgah di Lembah nak beli kan mak apam tepung beras.....
Sambil tu tengok tengok... macam teringin nak makan laksa la pula...


Popia Omar, Orang Lama.


Kami singgah makan laksa dan cendol kat sini

Ni kedai dia

Makan laksa kuala... Laksa kuala ni tak sama dengan laksa kedah laksa penang.
Laksa ni buatan sendiri....dan juga kuah nya yang cair.....
Aku suka hirup kuah nya...laksa nya aku tak bape gemor sangat la
Makan pula cendol pulut durian..... RM5.00 je
Laksa pula RM3.50


Yang ni la apam tepung beras.
1 set RM4 ada 2 biji, aku beli 2 set

Dah makan laksa cendul perut pun dah kenyang, Kami meneruskan perjalanan ke Changkat Jering,
Trong...Rupa nya hari ahad pasar tu tutup... Berangan la nak makan laksa la, mee rebus la, satay la, kuih2 orang banjar.. ikan masin...hampeh.... Pasar ni buka hari sabtu je....
Alahai.... ingat nak teruskan ke Taiping tapi hari dah petang dalam kul 5.45 ptg dah..... 



Tapi aku beli pulut panggang 5 biji.... RM1 1 biji....

Erm... ok la kita balik je melalui jalan Trong - Beruas...
Kot yang penah lalu jalan ni tau la kan macam mana...Jalan nya berlekok lekok dan keadaan jalan nya yang sempit dan tak berapa cantik.....
Akhir nya kami sampai rumah mak dalam jam 6.45 petang.
Puas seharian berjalan kan....








No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...