19 October 2022

Menu Hari Rabu @ 19/10/2022

 Hari rabu dh...lagi 2 hari je keje cuti panjang...tak la panjang bagi aku...
Sek la cuti panjang kan...hahaha...
Aku bersarapan di rumah je...coz hari ni Nadia dah mula ke sekolah...
Dia tu nak guna kete la kan...so aku kena la naik moto ke ofis...
Kak kenapa tak keluar lagi dah nk kul 7 ni... Bila dia keluar je bilik... Orang tumpang kawan p sek...
Erm... pulak tak cakap... Kot macam tu mama la drive kete hari ni...
Aku lak kot kata naik motor memang la akan bersarapan di rumah je...Filling filling sweet time.... sambil tengok utube ke tt ke...buka radio sinar ke....
Tapi bila aku dah siap kan sarapan...malas la aku nak bungkus... Makan je la kat umh...
Kul 7.15 aku keluar rumah.... Nasib jalan tak berapa nak jem...
Orang dah cuti deepavali ke... atau pun nak perabih kan cuti tahunan diorg....

Sarapan aku cuma semug essenso coffe dengan 2 biji telur mata buh kicap..
Sampai ofis makan lak berryfull....

Ni pula menu lunch aku.... Simple juga... eh mana lak macam ni simple...
Ye... 2 lauk ni orang bagi kat aku..
Ayam masak tempoyak campur petai... yang ni Emma yang bagi... Jakun kejap la salu mkn ikan, Selalunya ikan patin la kan.... ni ayam pulak..tapi memang sedap...
1 lagi sambal daging petai... Ni mak bagi minggu lepas balik kampung...Sedap... Petai mak campur sekali dengan kulit.....
Jadi ku tambah dengan telur mata dan juga ikan masin...
Memang berselera la kan....Nasi pun lebih 1 senduk aku bubuh... Ha kau...
Lantak la diet tu...esok esok la pula diet....


Cukup la lauk macam...bersederhana lebih baik dan jangan la nak membazir...
Masak makan seadanya....
Alhamdulillah....





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...