18 October 2022

Sarapan Pagi Minggu Di Kampung @ 16/10/2022

 Lepas je balik dari Dapur Kayu...sampai je KL dalam jam 6.00 petang. Turun di Dewan Ibu Tunggal Taman Tenaga. Ambil kereta terus balik ke rumah. Dalam perjalanan balik mak call.
Katanya mak ada beli durian dari jiran sebelah. Beli banyak juga. Teringat kat Alif.
Sampai je rumah aku mengajak hb balik ke kampung. Kerja giler kan...Kami bersiap siap dalam jam 7 kami bergerak balik ke kampung. Sampai kampung dalam jam 12.00 malam....
Fuh mengantuk letih pun ada...mandi terus lena....

Esok pagi nya dalam waktu subuh hujan turun dengan lebat nya... Malas nya nak keluar cari sarapan. Hujan hujan ni sedap tido kata hb... erm ok la...
Aku tanya mak apa yang ada...aku buat la sarapan ala kadar untuk kami berempat je pun.


Nasi lemak dengan sambal ikan bilis
Mak buat serawa durian dengan pulut.
Yang lain lain aku panas kan je stok mak yang ada dalam peti sejuk tu.

Sambal daging petai.. Ni mak buat
Warna hijau tu rendang maman aku beli RM5 kat Dapur Kayu tu. Sedap juga Seumur hidup tak pernah makan rendang maman. 
Yang hitam tu dodol aku beli kat Dapur Kayu juga
Telur masak kari... mak buat

Nasi goreng kampung semalam beli untuk mak. Makan tak habis aku panas kan

Karipap ayam mak buat...sedap aku suka sangat
Dalam botol tu sambal ikan bilis petai...sedap weh
Sepupu aku jual.

Alhamdulillah dengan rezeki yang diberi... kenyang perut kami berempat.
Tengahari sampai tak makan dah punya la kenyang....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...