25 April 2022

Hari Ke 20 Ramadhan 1443H @ 22/04/22

 Ramadhan yang ke 20....


Menu sahur pagi ni cuma nasi goreng dan juga koktail bersama dengan semug milo kosong..
Alif tanya, pagi ni takde nugget ke mama..
Nugget dah habis, mama belum beli lagi...
Makan koktail je boleh kan...ok boleh..
Makin hari nak habis ramadhan makin slow mereka sahur..Sebab tu aku kena buat menu yang menarik perhatian mereka makan... bukan nya apa nanti tak la kelaparan sebab hari persekolahan kan...
Lain la hari cuti....

Hari ini aku ambik cuti separuh hari..Ada urusan dengan TNB dan juga KPM..
Balik je rumah dalam pukul 4.00 petang...
Terus masuk ke dapur..apa lagi kita masak la ye...

Hari ni buat ikan kerisi masak taucu..

Udang goreng kunyit untuk Alif, sebab Alif tak makan ikan

Semangkuk kecik kobis tumis... cukup la untuk aku ngan Nadia..

Puding karemal, tapi kena la gula hangus aku tu tak warna perang...Warnanya jadi light light gitu....
Pertama kali mencuba kira ok la jadi sedap juga cuma bagi aku manis la...lain kali blh la kurang kan gula...

Agar agar santan pemberian jiran...

Donut pemberian jiran juga...

Antara menu kami....

RESEPI PUDING KAREMAL

Bahan A

~ 1/4 cawan gula
~ 1 sudu air
~~~ jadikan karemal, siap letak dalam loyang biarkan sejuk...

Bahan B
~ 4 keping roti di potong
~ 2 biji telur
~ 1 cawan susu
~ 1/3 gula
~ 1 sudu kecik esen vanila
~~ blander kesemuanya
~~ letak dalam loyang yang ada gula karemal
~~ kukus selama 30 minit atau sehingga masak
~~ sejukkan dalam peti ais





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...