28 April 2022

Hari Ke 25 Ramadhan 1443H @ 27/04/22

 Sahur hari yg ke 25..
Dari semalam lagi dah tanya mereka..nak sahur apa esok...
Nadia jawap entah la...makan maggi je la kot...
Lama tak makan maggi....Aku pun ok juga tu..
Konon nya nak masak Mamee Chef Lontong..tapi bila tengok bihun sup mama ni ada 2 bungkus...
Aku buat bihun sup je la.....

Bihun sup Mama...aku buh telur, sosej & crab stick...
Semug kopi essensso... tak leh ooo tak minum kopi...
Kat ofis menguap tahap gaban siap pakej kuar air mata lagi....
Hari ni pekena kopi baru la mata segar bila sampai ofis......

Menu berbuka pula pada hari ini...Disebabkan tinggal aku ber2 je ngan Alif, Aku masak dalam kuantiti yang sedikit cukup la untuk kami ber2. Nadia ada jamuan iftar bersama kawan kawan nya, Hb lak call kata nya jalan jem...lambat la balik..apa yang ada nak dimakan tu tanya hb...Takpe aku jawap masak la apa yang ada tu...cukup je...
Sotong masak kicap

Kangkung tumis ikan bilis

Ikan pelaling goreng

Sebiji telur dadar

Disebabkan pisang yang ku ambil masa kat kampung hari tu telah pun masak..Takde sapa lak nak makan...pada membazir gitu..ku buat la cokodok pisang..

Ini dia menu kami pada hari ini....

RESEPI COKODOK PISANG

5 biji pisang di lenyek
6 - 7 sudu tepung gandum
1 sudu kecil soda bikarbonut
sedikit garam..
~ satu kan kesemua bahan...boleh la di goreng

Mesti ada yang pelik kan kenapa aku tak buh gula dah...
Aku jenis tak suka manis manis..Manis dari pisang tu dh cukup...
Cokodok ni lembut je lagi lagi makan time suam suam...sedap nya...
Yang pasti cokodok ni licin Alif balun sorang sorang...



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...