12 April 2022

~ TAKOYAKI ~

 Sekarang ni takoyaki dah jadi salah satu makanan popular di sini kan... Anak anak memang suka makan takoyaki ni.. Aku pun suka..Selalu nya kami akan beli di gerai gerai yang ada menjual takoyaki ni. Bila dah suka, aku selalu akan mencuba untuk memasaknya sendiri. Denga olahan resepi sendiri aku mencubanya. Alhamdulillah anak anak suka dan kini menjadi pendapatan sampingan buat ku. Selalu aku akan mengambil tempahan terhad sahaja. Kerana aku juga bekerja diwaktu siang hari nya... 


Ini kejadia tako sebelum garing.. Aku cuma buh inti crab stick dan juga sosej.. Yang lain memang tak ada la....

Yang ni kejadia sebelum ku taburi tepung


Dah siap bulat bulat...

Dah siap untuk di packing. Kadang kadang ada pelanggan yang nak garing, Jadi ku turuti kehendak mereka...

Siap di taburi sos tako, mayo dan juga anori seeweed

Last sekali aku buh bonita flakes...

Kadang kadang kami makan tako macam ni je cicah dengan sos kepok leko...Tekak orang lain lain kan... Hehehe... 
Kalau siapa yang ingin mencuba tako dari hasil tangan ku, boleh la order... 
Free delivery area Penara ye...
Runner ku dah tentulah si bambam Alif...
TQ Alif.....













No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...