13 April 2022

Jom Ke Pasar Segar Din Taman Medan

 Ini cerita minggu lepas hari sabtu 09/04/22 sebelum aku pulang ke kampung... Aku mengajak hb ke pasar pudu untuk mencari lauk basah untuk di masak sepanjang bulan ramadhan ni.. tak sanggup la nk ke NSK atau pun Hero membeli.. dengan ekonomi begini kita kena la pandai berjimat cermat kan...

Jadi dalam pukul 8 baru nk gerak ke pasar. Masa nk keluar rumah bertembung dengan jiran sebelah rumah.. Beliau bertanya..nak ke pasar ke kak...Pergi je kt Taman Medan tu murah segar.. Udang boleh pilih sekor sekor... Betul juga tu..kalau kat pasar pudu mana diorg nak bagi kau pilih seko seko udang ke sotong ke..diorg kaup je..kang balik umah udang dh tercabut kepala...kecik lagi byk dari besar....

Erm.... hb kata tau tempat tak...takpe kita waze je...Alhamdulillah jumpa juga tempat yang nk dituju tu..
Landmark nya senang je...
Pasar Segar Din Taman Medan

Kalau jumpa SMK Dato Harun tak jauh la dh tu....Kalau ke situ ada 2 kedai..
Yang depan tu kedai pakistan harga ada yang mahal ada yang murah dari Din la..
Pasar Segar Din ni ke dalam sikit la...

Ikan tongkol tu RM5.80 sekilo, seko jadi RM7
Kembung RM13.00 sekilo
Pelaling RM5.00 sekilo
Sardin RM6.50 sekilo
Udang harimau RM21.00 sekilo
Ni aku beli di Pasar Segar Din...aku x ambik kilo2 la
Cukup sekadar sekali masak udah la..

Sotong tu RM27.00 sekilo
Lala sebungkus RM6.80
Yang ni aku beli di kedai pakistan tu sbb kedai Din dah habis

Yang ni pula
Kerang RM10.00 sekilo
Udang Bela RM26.00 sekilo
Sotong kecik RM8.00 sekilo
Taugeh
Kacang buncis
Kentang
Labu air
Keo teow

Memang berbaloi la beli kat sini..Anggaran aku habis dalam RM110.00 tapi memang puashati. Boleh la dijadikan lauk untuk 7-10 hari kan.. Balik je dari pasar terus aku bersihkan.. Isi dalam bekas nanti nak masak mudah la kan... Dijamin kesegarannya...Selain jimat masa jimat poket kita juga...
Hehehe.... 




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...