17 May 2022

Nasi Ayam Penyet Dora MJ @ Langkap

 Hari minggu yang lepas kami balik ke kampung. Kalau balik ke kampung kami mesti lalu di Langkap. Selalunya kalau waktu pagi kami berhenti makan roti canai di gerai sebelah kiri trafic light nak ke Teluk Intan. Kalau dah sampai tenghari memang habis la kan... Jadi nya dari trafic light kami belok ke kanan. Bila la situ ku perlahan kereta...eh ada restoran baru la Nasi Ayam Penyet. Kedai berhadapan shell, kedai nya tengah saja. Jauh jauh nampak signboard Farmasi Langkap.. Jadi sederet tu je la..
Hari sabtu kami singgah makan masa tu aku tak ambil gambar...malas nak ambil perut pun tengah lapar masa tu... jadi balik ke KL hari ahad tu kami singgah lagi dalam jam 3.00 petang tetapi masih ada lagi nasi ayam penyet ni selain tu ada juga goreng goreng, malas la aku nak menunggu... lapar dah weh....

Nasi ayam penyet ni di letak kan dalam nyiru.... dilapik dengan kertas minyak ni... 
Nampak menyelerakan.. sambalnya boleh tahan la pedas bagi aku tapi sedap dihidangkan bersama semangkuk kecik sup... ayam pun rasa sedap.... dengan 2 keping tempe....
Harga cuma RM7.00 sepinggan....

Antara menu goreng dan air...


Ini menu utama.....
Rasanya kedai ni baru je dibuka...sebab sebelum ni aku lalu tak pernah nampak lagi la...
Kalau mana yang berkesempatan tu singgah lah di Restoran Nasi Ayam Penyet Dora MJ ni...

Nasi nya yang lembut dan sambalnya yang menyenggat.....
Berpeluh makan....

Ayam nya yang tak keras secukup rasa..serdak serdak tu pun sedap....

Ini dia lauk lauk nya...
kat belakang tu tersusun dulang untuk nasi ayam penyet....

Selain tu ada juga kuih muih...
RM3.00 sebekas..
Aku ambil bingka ubi...sedapnya...
Ada yang kata tepung pelita tu pun sedap...
Nanti la aku repeat lagi...Dah makan nasi tu memang kenyang sangat....







No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...