13 May 2022

Raya Ke 3 Syawal 1443H @ 04/05/2022

 Hari ni Syawal yang ke 3. Kali ni giliran kami pulak berjalan ke rumah mereka....
Bangun pagi makan ala kadar je... Rumah yang pertama kami tuju adalah rumah mak sedara aku...
Aku cuma makan biskut raya saja anak anak pula makan mushroom soup..
Lepas je habis makan kami menuju ke Ipoh... Rumah sepupu ku yang pertama...

Hari ni sepupu ku buat kan char keo teow masak 1 1 ye...sabar menunggu giliran....
Tapi aku kongsi dengan kak ipar je sorang separuh...tak habis la makan 1 portion.....
Rasa sedap nya...rasa makan kat kedai pula...Ada la sepupu yang lain minta tak mo taugeh la tak mo kepala udang la......Macam macam la korang ni....


Kami duduk diluar rumah sambil sabar menanti char keo teow....



Lepas makan duduk la dalam rumah bagi yang lain pula makan char keo teow.....
Lepas tu kami ke rumah yang ke 3 pula...dekat dekat situ juga....





Kali ni kat sini tuan rumah jamu kami makan mee kari...
Semalam makan mee kari kt umh aku, hari ni rumah Linda pula....

Mee Kari...penuh bahan bahan.....
Habis je makan mee kari kami ke area Chemor pula... Iaitu rumah yang terakhir....


Rumah sepupu yang ni kami makan nasi arab... 
Aduh sedap sedap menu mereka hari ni...habis diet aku...Aku cuba kuat kan semangat makan seminimal yang boleh......




Sempat lagi berselfie ngn kak ipar







Dari arah balkoni ada yang sempat mengambil gambar kami...


Matahari nak terbenam, pemandangan yang indah...matahari dah nak terlindung dek bukit bukau tu.....
Matahari diufuk senja....


Bersama dengan sepupu perempuan....




Bergambar kenangan bersama sepupu yang lain....
Terima kasih semua...terima kasih tuan rumah sudi menerima kunjungan kami....
Kapan kita jumpa lagi ye....













No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...