04 January 2023

Bekalan Kami Hari Rabu @ 04/01/2023

 Hari ni takde tempahan. Aku masak untuk keluarga ku. 
Macam biasa la seawal jam 4.00 pagi aku dah bangun. Orang tanya rajin nya bangun awal awal pagi.
Entah la mata aku ni memang dah set kul 4.00 je mesti terjaga. Salu orang kata terbabas la lambat bangun la tapi tak pernah pula bagi aku..... Lagi lagi bulan posa...elok je aku bersahur...
Gigih dari semalam aku siapkan udang masak sambal. Jadi pagi ni tinggal aku panaskan je la udang sambal tu. Cucur bawang ikan bilis pun aku siap siap bancuh masuk dalam peti. Bangun pagi tinggal aku goreng je lagi.....

Ni antara bekalan aku, hb dan Alif.
Semenjak hb buat kerja sendiri ni.... kami sekeluarga kena la berjimat cermat. 
Aku bekalkan untuk hb tak la hb kelangkabut nanti. Bila terasa lapar makan je bekalan yang aku bekal kan tu. Alif pula aku cuma bekal kan cucur dan juga kek. Mudah untuk Alif makan nanti.
Untuk aku sama juga la macam hb cuma portion tu aku kurang kan... Aku tambah dengan sayur campur.
Disebabkan hb tak makan sayur kobis.. aku cuma bekal kan tauhu goreng kunyit je la untuk hb...
Alhamdulillah..semoga kami kenyang sehingga ke malam...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...