18 January 2023

Kek Butter In Da Houz ~ Bila Terlebih Rajin

Dari ofis lagi aku terbayangkan kek butter klasik yang sungguh menyelerakan...
Kebetulan pulak aku memang ada butter dalam esbox aku tu... 
Asyik keluar masuk je butter tu... Aku pun ada juga stok susu cair kat umah.
Semenjak 2 menjak menjala ni memang wajib la stok susu cair tu ada....
Memang teringin betul nak makan kek butter...
Balik je kerja... terus la aku lakukan projek membaking aku....
Sambil tu berdoa la moga kek aku ni tak bantat....
Macam yang hari tu aku pernah buat tu....
Akhirnya kek butter aku masak dengan jaya nya...
Rasanya yang moist tak padat...
Lembut amat...



Bila siap masak tak sabar aku...dalam suam aku dh potong..
Tu yang bape licin tu...
Aku buat juga semug milo kosong panas...
Nikmat oooo makan.....


Resepi kek butter ni aku ikut resepi Che Nom....
Memang tak menghampakan...

RESEPI KEK BUTTER MOIST

250g butter ( aku guna farmcow)
200g gula kastor (aku kurangkan 10g)
250g tepung gandum
2 sudu kecil baking powder
4 biji telur grade A
80ml susu cair
Sedikit esen vanilla

CARA CARA

- Pukul butter dengan gula sehingga kembang
- Masukkan telur sebiji demi sebiji
- Ayak tepung dengan baking powder
- Masukkan esen vanilla
- Masukkan tepung berselang seli dengan susu cair
- Bakar dengan suhu 170 selama 40 minit atau kek masak....


 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...