26 January 2023

Menu Hari Hari Raya Cina Yang Ke 2

 Hari ni aku cuma sarapan maggi carbonara jenama vits tu...
Baru makan sesudu Alif dah mengendeng... Kesian la pula...
Takpe la ambil la habiskan... Aku makan kek butter yang tinggal berapa ketul tu lagi...
dengan sebiji limau mandarin yang bos bagi hari tu....
Bila sarapan makan sikit je... aku awalkan masak tengahari.....


Ikan siakap ni tang ekor aku masak siakap 3 rasa.......


Tang kepala aku buat siakap stim...
jadi la 2 menu ni....

Tengahari nya aku potong sepotong tembikai yang aku beli kat Hero.
Sekarang ni buah tembikai dah tak boleh beli sebiji.
Harga nya dah jadi T20. Kalau dulu boleh la lagi beli sebiji sebab harga nya masih di tahap B40.
Sekarang ni apa apa pun mahal. Tapi bersyukur kerana aku masih bisa makan sepotong tembikai.
Suku bagi kat Alif, suku aku makan... 
Alhamdulillah...



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...