13 January 2023

Roti Jala Kari Ayam Untuk Mak Di Kampung

 Salam Jumaat....
Pagi ni Fatahul dah nak balik ke Kuala Kangsar.
Aku suruh balik hari sabtu atau ahad pun tak mau....Katanya nak study untuk exam minggu depan...
Jadi memang lama dah niat aku nak bagi mak rasa roti jala kari ayam aku ni. 
Jadi malam tadi ku siapkan bahan bahan untuk roti jala. 
Selalunya bancuhan tepung aku akan buat awal peram semalaman...esok masa menjala jadi cantik je.
Selain bahan bahan untuk kari ayam pun aku dah siap kan. Bangun pagi tinggal nak tumis je lagi...
Aku buat sekilo tepung.... Senang...

Ada bekalan aku makan untuk tengahari ni
Untuk Alif bawa ke sekolah. Saja aku lebih kan mana tau kang ada yang paw sikit kan...
Untuk Nadia bawa bekal. Kata nya nak kongsi makan dengan Puteri...
Untuk Mak dan juga untuk Ilah jiran kampung aku.....
Ada berbaki sebekas untuk anak anak makan kat rumah.
Untuk lauk tengahari aku siap kan juga ayam berlado...
Tak dan nak ambik gambar dah... Dah lambat nak p keje...
Kata Alif ngan Fatahul... Mama sedap giler la ayam mama tu...orang suka...
Alahai...kesian aku dengar...Jadinya pagi ni aku buat kan lagi ayam masak berlado...
Bagi juga kat mak 3 ketul sebab mak pun suka makan ayam masak berlado ni....
Alhamdulillah syukur Ya Allah...
Semoga kami semua kenyang sampai ke malam....
Amiiinnn...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...