11 January 2023

Menu Makan Tengahari Sabtu @ 07/01/2023

 Lambat hari ni aku masak tengahari. Dalam kul 2.30 baru nak mula.
Selepas aku siapkan tempahan cheese tart Ida... aku solat zohor. Lepas tu baru la mulakan memasak.
Jadi la lauk macam ni. Patut nya aku kena hantar Nadia pergi Bangsar tapi tak sempat. Nadia pergi sendiri dengan LRT. Bila aku siap masak dalam pukul 4 aku terus ke Bangsar ambil Nadia yang balik jam 4.30 ptg. Jem nya jalan rupanya baru aku tahu ada perlawanan bola antara Malaysia dengan Thailand. Aku memang tak mengikuti perkembangan bola sepak. Sebab aku tak minat...hehehehe...


Ini la lauk yang aku masak...Simple dah la
Orang kata kalau nak jimat makan sayur je... Bagi aku la ni sayur pun mahal...Apatah lagi lauk pauk nya... orang kata biar la berbelanja masak makan dengan berhemah kan...

Menu aku cuma ikan pelaling goreng, sotong sambal dan juga buncis tumis telur.
masa aku nak keluar rumah terserempak dengan Fatahul yang baru balik kerja dengan hb.
Nampak je aku...terus teriak mama dah masak ke...orang lapar ni.
Alahai kesian nya... banyak kali aku pesan kat Fatahul nanti jangan nak meminta minta... Abah tak berapa nak maju lagi jualannya. Makan je bekalan mama ni ye...
Fatahul akur je.... Memang betul ku tanya hb, Fatahul ada ke meminta minta... hb kata takde...Walaupun diajak makan kata kedai kata nya takpe la tak mau...
Bila ku dengar macam tu, air mata aku bergenang...lantas ku sapu dari ianya terus jatuh.
Terharu aku dengan anak anak yang memahami keadaan ku ini....
Terima kasih Ya Allah....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...