11 January 2023

Menu Tengahari Ahad @ 08/01/2023

 Tengahari buka lagi esbox tengok apa lauk yang ada.
Cadangnya nak ke pasar dengan Nadia tapi dah along datang tak jadi aku nak ke pasar.
Jadinya aku masak la apa yang ada dalam esbox tu....
Ku keluarkan ayam, hati / pedal ayam dan kaki ayam...
Kaki ayam aku rebus sampai embuk.... aku cuci bersih dan ku masak sup...
Sikit sikit nya dapat juga 4 menu aku hari ni....



Hati / pedal ayam aku buat goreng kunyit sos tiram...
Selalu beli ayam dapat hati pedal aku asingkan dalam bekas yang lain.
Bila dah banyak baru aku masak sekali...


Kaki ayam selalunya aku akan rebus sampai empuk cuci dan aku masak kan sup kaki ayam...
Kolegen orang kata makan kaki ayam ni....


Ayam pula aku jadi akan ayam goreng bersalut tepung...
Berselera anak anak makan


Lebihan buncis semalam.
Ku habiskan goreng tumis dengan telur....

Alhamdulillah....syukur rezeki mu Ya Allah...



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...