04 January 2023

Customer Repeat Order ~ Roti Jala

Pada sebelah malam nya.... Kak Liza mesej lagi.
Shima... akk nak lagi la roti jala. Kuah banyak ada ni. 
Bila akk nak tu. Esok pagi boleh ke...
Boleh kak... Akk nak 1/2 kilo tepung je ye.... Ok kak....
Kalau customer nak awal pagi... selalu nya bancuhan tepung tu aku dah sediakan waktu malam.
Esok pagi tinggal nak menjala je lagi. Kalau kita diamkan semalaman dalam peti ais, Jalaan nya lagi cantik dan halus dan roti tu terasa lembut nya.
Jadi nya seawal kul 4 pagi aku dah bangun sediakan makanan untuk kami. Aku cuma buat kan nasi goreng je. Siap masak nasi goreng aku teruskan menjala... Sebelum azan subuh berkumandang... Siap lah jalaan ku 1/2 kilo tepung..... 


Setengah kilo tepung RM15.00 je

Makin lama makin cantik jalaan ku. Halus jek...
Hehehe puji diri sendiri. Practice make perfect... tak gitu...
Hehehe... alhamdulillah....kul 7.15 pagi aku dah hantar ke rumah Kak Liza....
TQ kak..... 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...