24 March 2023

Menu 1 Ramadhan 1444H @ 23/03/2023

 Hari ni bermulanya 1 ramadhan bagi tahun 2023.
Masa ni mesti mak mak tengah dok mikir apa la juadah berbuka puasa dan juga juadah bersahur kan...
Bagi aku, aku masak apa yang ada makan seadanya. Anak anak tak milih bab bab makan ni.
Alhamdulillah...


Yang ni menu berbuka kami.
Takde pencuci mulut, takde buah, takde dessert......
Kurma je la yang aku beli pun...

Sup ikan merah. 
Nadia kata nak berbuka makan sup sup je.....
Jadi apa yang ada dalam esbox aku tu la....

Telur mata letak kicap cili bawang perah limau...
Tapi aku letak lemon.....

Yang ni ulam timun, sambal belacan wajib ada kalau buat sup ni...
Kurma... sedap pula kurma ni tak la manis sangat.
Aku beli kat speedmart je...

Yang ni menu sahur aku...
Bersama semug milo kosong.
Untuk mereka aku buatkan nasi goreng cili api......
Lupa pula nak ambil gambar nasi goreng tu...
Jadi la kan...Untuk puasa tahun ni aku lebih mengamalkan bersederhana...
Makan apa yang ada...Nak diet pun ye juga...
Baju banyak yang ketat dah tu...hehehe...
Harap harap raya nanti baju tu boleh la pakai balik tak la membazir beli baju dah kan....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...