09 March 2023

Preconvo Photoshoot @ Tamarind Square Cyberjaya

Rasanya sekejap saja Nadia telah menghabiskan pembelajarannya di Universiti Pendidikan Sultan Idris Tanjong Malim selama 4 tahun. Diam tak diam dah pun habis. Aku rasa baru je beliau menyambung pembelajaran nya di sini. pelbagai dugaan dan rintangan yang kena hadap. 

Semasa sem 1, Nadia di tempatkan di Kolej Ungku Omar (KUO) kemudian dipindahkan ke Kolej Aminuddin Baki (KAB). Selepas masuk jem Sem 2, Nadia memohon rayuan untuk tinggal di kolej lagi. 
Mula dapat lepas tu bila ingin memohon kunci bilik, nama takde dalam senarai. Seminggu juga menumpang di kolej selepas itu Nadia mencari rumah sewa di Taman U. Alhamdulillah dapat rumah sewa.
Lama juga Nadia tinggal disini. Selepas itu negara dilanda pendemik covid. Pelajar dikehendaki belajar dari rumah sahaja. Lama juga dah lupa berapa sem.... Dan akhirnya nadia habis juga pembelajaran nya selain duduk dirumah dan juga praktikal di sekolah. 

Boleh lihat DISINI hari pertama Nadia di Universiti Pendidikan Sultan Idris.
Dan akhir nya Nadia dah pun nak konvo... Sebelum konvo macam biasa la ada preconvo photoshoot.
Nadia memilih lokasi Tamarind Square Cyberjaya. Tempat ni memang cantik. Dihari kejadian ramai pelajar mengabadikan photo mereka di sini. Meriah betul dengan pelbagai jenis jubah konvo.
Tak silap aku ada yang dari UiTM, UM, UPSI, KUIS, UPM, USIM dan banyak lagi la...
Jom kita lihat gambar Nadia seorang dulu. 




























Semoga tahun 2023 ada sinar buat kakak.
Semoga cepat la mendapat tawaran mengajar.
Kakak tak kisah pun dimana pun tawaran sekolah. Kakak dah rasa teruja menjadi salah seorang warga pendidik... Mama doakan selamat maju jaya...






No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...