28 March 2023

Menu 5 Ramadhan 1444H @ 27/03/2023

 Salam Ramadhan 1444H.
Hari ini sudah puasa yang ke 5, terawih yang ke 6 buat umat islam...
Hari ini juga hari isnin...hari aku bekerja... Nadia pula tak berapa sihat, jadi Nadia ambil MC...
Dalam hati apa la menu sesuai untuk berbuka sekali dengan menu orang sakit ni...
Pikir punya pikir... dapat la idea aku. Lagi pun bahan ni memang ada dalam esbox aku tu...
Aku pula suka melihat Tiktoker yang namanya Tuti dari Indonesia. Suka tengok cara si Tuti ni.
Masak makan seadanya... Kadang tu lauk sejenis saja...Bahan biasa tapi bila dah siap masak jadi menu luar biasa..


Cukup la 3 menu ni..
Dalam bulan puasa ni selain berjimat dapat la juga aku berdiet.
Alhamdulillah berat pun ada juga turunnya...
Badan dah rasa ringan sikit...Kita kayuh perlahan lahan erk...Janji nampak hasil nya...


Yang ni sayur cendawan aku campurkan dengan tauhu telur bersama sos tiram..

Ikan tongkol goreng..habiskan stok ikan ni

2 keping tauhu putih yang aku goreng....
Makan dengan nasi panas panas memang selera la..
Bagi aku lauk macam ni pun dah cukup...
Alhamdulillah... Jangan lupa bersyukur dengan apa yang kita ada....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...