08 March 2023

Tiba Masa Untuk Service Kereta @ 04/03/2023

Hari sabtu aku dah booking untuk service kereta. Sini kena booking awal terutama hari sabtu.
Hari sabtu memang ramai orang akan service kereta. Lagi pun kat service centre ni sabtu dari jam 8.30 pagi ke 1.00 petang. Selalunya aku kalau hantar kereta memang ke Kah Motor Chan Sow Lin je. 
Dari aku beli sampai la service semua kat sini. Aku booking appointment pukul 9.00 pagi tapi pukul 8.15 aku dah sampai... hehehe....

Kereta yang akan di service sudah siap menunggu diruangan menunggu

Sekarang ni kita dah boleh menunggu. Kalau masa pkp hantar balik. Nanti dah siap mereka akan call.
Leceh sungguh....
 
Korang duduk la sini, nanti service advisor akan panggil untuk menerangkan apa yang perlu di service untuk hari ni. Hari ni kereta aku akan service 80,000km.
Tapi mileage aku cuma 45,000 sahaja tapi bila dah cukup masa 6 bulan, kena la datang service.
Gitu la kan kalau kereta korang masih under warranty kena la ikut.
Setiap kali service, anggaran caj yang dikenakan dalam RM700-900. Ada je sparepart yang diorang tukar. Tapi hari tu aku bawa service maintenance yang ada kat honda punya page. Aku cakap aku nak service macam ni ikut la yang honda saran kan.... Jadi hari ni aku cuma kena Rm485.30 macam tu la...
Major service. ok la kan..... 

Disebabkan aku datang awal pagi, banyak la tempat duduk yang kosong...
Aku pilih yang tak kena aircond sangat... Sejuk ooooo....

Kat sini ada sarapan pagi percuma...
Aku paling suka nasi lemak ni...sedap....
Ada air milo, neslo dan juga white coffee

Ni untuk aku dan hb....

Ni nasi lemak nya...
Sedap terasa nasi lemak berlemak...
Sapa la supplier nasi lemak ni kan....

Ni air aku, white coffee

Ni hb punya milo....

Kereta aku siap dalam jam 10.00 pagi. Awal juga....
Balik rumah.... hantar Nadia pergi kerja.....
Tunggu hb balik kerja pula....
Petang kami ke tempat lain. Dah lama tak berjalan jalan kan...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...