30 March 2023

Menu 7 Ramadhan 1444H @ 29/03/2023

 Salam Ramadhan.....
Hari ni puasa yang ke 7.
Balik je kerja aku terus ke dapur. Hari ni kena cepat. Sebab sebelum pukul 7 aku nak kena ambil Nadia kat Stesen LRT. Masak menu yang simple tapi terasa lelah juga....

Bubur lambuk pemberian Wanita Umno Taman Tenaga.
Dapat la juga aku merasa bubur lambok puasa kali ni.
Kacang kuda tu ada baki masa aku pergi Melaka hari tu... Aku rendam dari pagi sampai la petang.
Balik kerja aku rebus elok kembang dan empuk...

Hari ni buat pertama kalinya aku buat bakso.
Tak pernah buat. Selalu aku makan bakso yang sepupu aku masak je...
Patutnya nak buat mee bakso tapi balik je kerja singgah kedai acheh...1 mee atau pun keo teow takde...
Laku keras bulan puasa ni mee, keo teow... Jadi aku buat bihun je la...

Bebola daging tu aku guna jenama Figo,
Hari tu Nadia beli kat Hero. Sedap bebola ni... tak rasa hanyir...
Ni kalau buat Meatball Ikea pun sedap ni.....
Sambal kicap tu pun ok kata Nadia...Sedap...
Bila time berbuka tu makan panas panas... memang layan la....
Habis juga. Walaupun 1st time buat... kiranya menjadi la juga...
Nanti boleh la dijadikan juadah hari raya kan.....

Yang ni menu sahur untuk mereka.
Aku buatkan maggi goreng....

Ni pinggan aku... ada la dalam 5 sudu maggi goreng.
Aku letak timun jepun banyak banyak.
Makan dengan semug essenso coffee...
Nikmat sungguh...
Alhamdulillah.... Jangan lupa bersyukur ye.....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...