02 March 2023

Buat Kek Butter Lagi

 Balik kerja hari selasa aku terus ke Hero. Cari la bahan bahan nak masak untuk esok nya.
Sampai je kat department kek... Terliur tengok banyak nya stok kek hari ni. Ingat nak beli kek gulung ke. Tapi bila teringat kat dalam peti sejuk aku ada lagi seketul butter dan juga lebihan susu cair yang aku buat teh tarik tu... Erm kenapa nak membazirkan... Baik aku buat sendiri je. Lagi pun kalau buat sendiri boleh la adjust rasa manis tu. Sebab aku ni bukan la pengemar kek manis manis ni....
Kalau pada yang nak kan resepi kek ni aku pernah buat kat SINI
Ni bukan la pertama kalinya aku buat kek. Dah banyak kali. Semenjak kek aku menjadi dengan jaya nya... rasa semangat nak buat kek terus membara. Lagi pun aku dah Alif memang pengemar kek butter klasik ni.... 
Bila aku sampai je rumah setelah mengemas apa yang patut aku pun mulakan la projek membaking kek aku ni. Bila dah siap kek pun dah masuk dalam oven set suhu set masak... dah tak payah tengok dah... Biar dia masak sendiri. Ting....bunyi oven siap aku keluar kan... tak payah dah nak test cucuk ngan lidi... Memang dah elok dah kejadiannya dengan suhu dan masa tu. Sebab tu la orang kata kalau nak buat kek ni kena la kenali oven masing masing......


Harum semerbak baunya......


Aku potong kecil kecil susun dalan bekas senang nak makan.... 
Ada sikit aku nak bawa makan kat ofis selebihnya aku letak kat rumah...
Kata Alif sedap la kek mama kali ni... Alif suka makan...
Oooooo ye ke... Lain kali mama buat lagi ye... 
Kali ni nak try butter yang premium pula... baru la rasanya smooth lembut dan harum semerbak pure butter kan...... 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...