20 September 2022

Fitness Fiesta Festival Temerloh @ 16/09/2022

 Cerita aku Hari 1 Malaysia....
Selamat Menyambut Hari Malaysia....
Hari ni seawal jam 5.00 pagi kami dah bertolak ke Temerloh. Jauh kali ni event kami...
Nasib la hb sudi menghantar aku dan Emma ke sini.. Anak anak pun join sekali...
Yang penting anak anak n hb sanggup menunggu aku dari jam 8 pagi hingga la ke jam 12 tghr...
Lama betul... Nadia pula bila dah sampai ke Temerloh, dia akan mencari kawan se UPSI iaitu Athirah....
Lama tak jumpa kata nya..... Here we come... orang orang Temerloh memang ramah...
Banyak juga dari daerah Pahang selain Temerloh...Ada yang datang dari Raub, Pekan, Kuantan, Shah Alam, KL dan Temerloh la khas nya....


Antara pesertaa hari ini...ramai kan...ni pun tak sepenuh nya..




Di antara peserta yang mewakili EA Arodance...
Baju kami warna oren hari ni...Berseluar jean...
Sebelum tu Nadia dah tanya mama pakai seluar jean ke... Bukan kata nak zumba ke...
Kita ikut tema ye kak... hehehe....


Gambar aku ni bila di upload dah jadi terbalik...
Erm...stresss.... dah la aku nk bercerita pun kira terbalik la juga...
Adoooiiiiiii




Ni gambar kami di pinggir sungai Temerloh...kot hari ahad ada pasar sari atau pun pasar sehari kat sini... Ambil juga gambar sebagai kenang kenangan tanda kami dah sampai di Temerloh....


Nampak ke dalam bekas aku tu masak lemak tempoyak ikan patin...
Tu bekalan yang mak Athirah bagi...kata nya tinggal kuah je...
Lauk semalam (hari khamis) akk tak tahu korang nak datang kata nya...Athirah tak cakap pun....
Siyes memang sedap masak patin tempoyak mak Athirah ni walaupun tinggal kuah saja...

Habis je zumba kami makan di Restoran Patin De Tanjung..
Untuk makan lauk macam ni nasi dan juga air kos nya cuma RM60.00
Murah kan.... sedap weh....
Kalau kita pergi ke Kampung Bangau Tanjung memang banyak kedai ikan patin ni...
Kami ke sini atas cadangan bapa Athirah... dia kata makan kat area situ sedap sikit harga pun memang berpatutan... Ye betul memang berpatutan sungguh....

Sebelum makan aku selfie la dulu...Muka dah berkilat kilat...
Boleh di buat goreng pisang... minyak bertakung...


Yang ni pula masa event berlangsung...Buat pertama kalinya aku dan Emma naik ke pentas....

Kena la pakai gelang kenangan ni

Bersama dengan Kak Nur dan juga Wati.
Kalau jumpa kat IYC takat senyum senyum jek...
Kali ni ramah berborak bertegur sapa...

Wati dan juga adik adik nya....
Tak ketinggalan juga orang Temerloh...hehehe...


Bersama dengan Rossa, Emma dan Paloma




Bersama dengan Coach kami Kak Erni....



Sarapan dulu sebelum mula event...
TQ Kak Eni payung kami semua...
TQ juga pada Fai dan Liza, photografer pada hari ni....




Seawal pagi kami dah sampai...
Masa ni sapa je lalu kami tegur...Bertanya kan datang dari daerah mana...
Akhirnya dapat ramai kawan orang orang Pahang....

Sebelum balik... selfie dulu......

Balik je dari Temerloh, aku mengajak hb singgah di Raub...
Nak makan lemang To'ki. Lemang To'ki ni ada 2 cawangan. Yang aku pergi ni cawangan nya yang ke 2. Orang tak la ramai...Mana tak nya masa ni dh jam 3.00 petang...
Yang turun makan cuma aku hb dan Emma, anak anak tak turun pun kenyang lagi...
Lagi pun semua nya tidur je...


Lemang se set ni bersama dengan rendang ayam
Kalau tak silap aku dalam RM6-7.00 macam tu la...
Salah tolong betulkan ye.
Lemang To'ki ni memang terasa lemak masin nya...makan macam saja pun sedap



Selain makan lemang ada juga kat tepi tu jual keropok lekor.
Aku rekemon sangat keropok lekor ni memang sedap.
Dapat pula masa goreng panas panas memang best la....
Selain dari yg dah siap di goreng ada juga yang mentah balik korang goreng sendiri...
Ada juga jual dodol, bahulu, keropok keping goreng....
Harga sangat la berpatutan... Kot ada yang ke sini jangan lupa singgah ye...

Dah makan macam macam dah ni... tiba la masa berangkat pulang ke KL.
Sampai je KL dalam jam 5.00 petang....Masih awal la juga kan...

Buat semua kawan kawan yang pergi ke event di Temerloh, 
Terima kasih pada semua kawan kawan yang sporting. Memang seronok tak rugi kita join event macam ni.... eh dah jadi syok pulak nak join event..... Kalau kat IYC takat senyum je kan...
Kat sini boleh dok bersila bergambar sekali berborak... mengenali hati budi masing masing...
Walaupun event ni tak ada la menang atau kalah...tapi bagi aku...kita semua ni dah menang di hati masing masing.... Chaiyok chaiyok.... kipidap...dungivap.....
Love ull.....


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...