06 September 2022

Jom Makan Tengahari Selasa @ 06/09/2022

 Jom kita kurus....
Kita fight untuk 6 minggu ni ye.... Insya Allah kot ada rezeki kan....
Makan tengahari aku yang simple tapi bila aku makan ni terasa kenyang sungguh.

Murtabak atkin, terung bakat af, air asam atkin, milo kosong

Tengok je macam ni...cukup ke...bagi aku cukup sangat.
Jom aku share resepi ni....

RESEPI MURTABAK ATKINS

2 biji telur
1 ketul ikan sardin tin
Sedikit kobis dihiris 
2 batang buncis
2 biji cili api merah. Nak pedas buh byk pun takpe
Sedikit daun sup, nak ganti daun bawang pun ok, tak nak letak pun takpe
Sedikit karot potong dadu kecil
Sedikit garam
Sedikit minyak

CARA - CARA

Semua sayur dihiris halus
Campurkan kesemuanya kecuali minyak
Panaskan minyak, aku guna nonstick pan
Nak guna kuali biasa pun ok je
Masak api perlahan kalau nak tutup pun ok...Boleh masak sekata
 ** Sayur kalau boleh guna yang tak berair. Kalau nak letak tomato pun sedap tapi nanti bila makan tghr dia akan berair... Macam sayur brokoli, kobis bunga pun ok juga..

RESEPI TERUNG BAKAR AF

3 Biji terung belah 2 kemudian potong 2 bahagian dapat la 4
Taburkan sedikit garam
Bakar dalam af suhu 200 selama 10 minit

RESEPI AIR ASAM ATKINS

Sedikit asam jawa - campur kan dengan air suam
Sedikit cili api tengok nak pedas mana
1 biji bawang kecil dihiris
Sedikit garam
** Campurkan kesemua sekali. Asam jawa tu buang la biji nya ye...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...