20 September 2022

Menu Hari Sabtu Lepas @ 17/09/2022

 Cerita pagi sabtu, lepas je solat subuh aku terus buka peti ajaib... tengok apa la yang terkandung dalam peti ajaib ni... almaklumla Fatahul nak balik hari ni...Semalam dah kata... mama masak special tau...erm ye la... tiket ets nya pada jam 7.30 pagi di jangka tiba di stesen Kuala Lumpur. pada jam 10.23 pagi...
Ni jadi cerita juga booking tiket hari jumaat malam tu pun aku dah lena tidur... Fatahul call Alif yang jawap... Mama mana tiket orang ...alamak...ku suruh la Nadia yang booking..sekali dia terbeli stesen KL bukan nya KL Sentral...adoiiiii kena la p stesen KL macam ni....
Sambil masak sambil call Fatahul takut dia ni terlepas masa pula... Banyak kali call baru la berangkat...kata nya dah sampai di stesen KK. Lega la rasa hati....Kang tak pasal pasal burn tiket RM60 bukan mur mur punya harga tiket tu... lagi lagi platinum...

Bila kelentang kelentung...akhirnya siap juga menu aku...aku tak buat sarapan...terus masak tenghari..
Hari ni banyak program aku nak buat...
Betul betul bizi ko shima...hahahaha...gitu la bila cuti kita manfaat cuti sebaik mungkin.....

Ati ayam goreng kunyi campur petai..

Ayam masak kicap...
Tengok minyak...boleh berenang ayam dalam pinggan tu

Ikan lampan pekasam..
Ikan ni mak Athirah bagi...sedap tau...
Nanti p Temerloh nak minta lagi la...
Muka tak malu....

Bendi rebus....

Ikan kembung goreng patut untuk aku...
2 2 Nadia bedal

Kuah tempoyak semalam ada baki lagi..
Aku panaskan sayang nak buang....

Siap je masak termenuju ke stesen KL ambil Fatahul.
Lepas tu hantar Fatahul balik rumah...Aku dan Emma terus ke Eco USJ beli barang apa yang patut....
Lama juga tak pegi Eco USJ...topup apa yang kurang kan....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...