01 September 2022

Salam Merdeka ~ Sarapan Pagi Ini 31/08/2022

Bangun pagi...segar cukup tidur cukup rehat... dari semalam lagi abg n kak ipar dah tanya merdeka ni tak p mana mana ke... aku jawap tak kot... nak lepak lepak kt rumah atau jalan dekat dekat sini saja..
Nadia seawal jam 6.00 pagi dah ke Dataran Merdeka nak menyaksikan perarakan dan pertujukan kemerdekaan maklum la dah 2 tahun tak ada pertunjukkan disebabkan pkp hari tu...
Mula nya kami nak pergi juga... tapi bila pikir malas nya nak bangun pagi nak berasak asak dengan orang ramai... erm...tengok kt tv je la....
Ku bekalkan Nadia sandwich telur 4 bungkus....cukup la tu kang takde orang berjual macam mana pula... Kesian lapar la nanti kan....
Jadi aku mengambil keputusan pagi ni kita sarapan kat rumah je la.... 

Simple je untuk kami ber 3 je

Nasi lemak ni hb beli kt depan Masjid Saidina Othman BTR...
RM1.00

Dim sum ni aku beli kt Eco hari tu
RM2.40 - 4 biji
Aku beli perasa kuning tu ketam, hijau tu ayam...
Aku makan 2 je yang lain Alif balun.....
Sedap la mama...Erm makan je la....

Yang ni donut beli kat Eco juga
5 biji RM2.40 siap ada gula nya
Aku rekemon sangat..memang sedap lembut....

Karipap ni hb beli kt kedai RM0.50 sebiji...

Ni la nasi lemak RM1
Sedap sangat...sesekali makan nasi lemak ni kan...
Kami balum sorang 2 bungkus....
Habis je makan sambil layan perarakan...kak ipar call lagi...
Tanya nak kemana mana ke...Jom la kita jalan jalan...
Nak kemana kita....Ala jom je la...
Erm... ikut kan je la... Cerita di next entri

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...