16 June 2022

Bekalan Alif Hari Khamis @ 16/06/2022

 Diam tak diam dah hari khamis lagi sehari aku akan cuti hari minggu... Minggu ni cadangnya nak balik kampung... Lama dah tak balik, Last hari tu masa kenduri tu je.... Nak juga tengok rumah kat Tronoh tu..Apa la kabo nya... Untuk hari ni aku masakan menu simple saja untuk Alif... Hari hari pun simple...gitu....

Alif nak makan sarapan di rumah...sebab malam tadi Alif tak makan malam...tidur kepenatan...
Jadi pagi ni aku buat kan semug teh o dan juga 2 keping roti yang disapukan jem blueberry....


Untuk bekalan ke sekolah aku gorengkan mee pipih untuk Alif...
Setiap hari Alif akan bawa bekal bila ku tanya Alif nak duit belanja tak... Tak nak lah...Alahai pandai nya Alif.... Mungkin dia tahu kalau bawa duit belanja nanti membeli benda benda yang tak berfaedah kot.....Jadi setiap hari ada saja bekalan untuk Alif....Aku bungkus dalam bekas macam ni setiap hari..sebab senang, lepas makan buang je terus....

Ada baki mee pipih ni untuk Alif makan bila balik sekolah nanti...Hari ni Alif balik lambat kerana ada latihan rumah sukan.... mesti lepas balik sekolah mandi makan Alif akan lena awal sebab sudah kepenatankan.....hehehe....

Ini la menu simple untuk Alif...
Untuk aku mana pula...ada je aku menu diet je hari ni cuma bawa ikan pelaling goreng dan tumis kobis panjang untuk makan tengahari untuk sarapan...aku malas nak makan...minum air kosong je...Mungkin sekarang ni perut dan terbiasa menahan lapar...kalau lapar je teguk air kosong...kenyang dah....
Pulun nak turunkan berat badan kan....haaaaa pulun la.....
Semoga berjaya melawan nafsu makan...
Hehehe....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...