02 June 2022

Menu Bekal Pagi Ini Mi Goreng & Tauhu Sumbat

Pagi ni ku buat kan mee telur untuk Alif bawa bekal... kita ubah selera selalu beli maggi mamee tu je kan...Aku cuma rebus 2 keping je mee ni..ok la buat bekal ngn makan Alif bila balik sekolah nanti...
Bila Alif tengok aku goreng maggi terus dia kata Alif nak makan sikit kat rumah...

Ni la pinggan Alif....

Yang ni lak menu bekal aku..
Menu sihat... tauhu tu aku goreng dalam AF je...senang...
Timun tu aku keruk je pakai pisau yang orang buat kerabu mangga tu...halus je kan...



Yang ni bekal Alif ke sekolah...Aku tambahkan telur mata sebiji..


Ini la rupa nya mi telur...Mi ni datang nya dari Indonesia...Ada loga Halal..So makan tanpa was was la kan...Untuk sebungkus macam ni ada3 keping maggi berharga RM1.60.
Dengan ekonomi macam ni semua naik harga...Contoh nasi goreng ayam kat rumah aku tu hari tu RM6.50 sekarang dah RM7.00
Macam mana la rakyat nak meneruskan kelangsungan hidup...barang naik...tapi gaji tetap sama...
Achaner tu........








 

 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...