13 June 2022

Sarapan Kami Seadanya Hari Ahad 12/06/22

 Menu sarapan pagi hari ahad, makan seadanya...simple tapi hb suka sangat.
Untuk mereka aku buatkan 3 menu...

Tengok menyelerakan...Nasib aku diet kot tak ni pun aku belasah dengan teh tarik lg...perh....

Yang ni bihun sup pama tu...tapi bukan la bihun segara tu ni aku buat sendiri siyes rasa nya lagi sedap dari bihun sup pama tu... kot yang nak cepat tu buat bihun sup biasa ni je la mudah sangat...
Ini untuk hb ku taburkan cili flakes tu...

Ini untuk aku telur goreng mata 2 biji

Cucur bawang untuk mereka..

Keropok..goreng habiskan stok...
Walau pun nampak simple boleh la mengenyangkan perut.. dan menjimatkan poket kami...
Lain minggu nak makan kt kedai la...kat mana tu...

RESEPI BIHUN SUP ALA PAMA

Bihun rendam lepas tu celur dengan air panas dan tos kan

- 3 ulas bawang putih
- 2 kiub ayam
- serbuk lada sulah ni wajib buh kot takde, tak jadi
- garam
- secukup rasa maggi
- daun sup
- fish cake, fish ball
- ayam udang terpulang kalau nak letak
- sawi pun terpulang la

CARA - CARA NYA

- Tumis bawang putih sampai naik bau
- Masukan air biar mendidih
- Masukan kiub ayam, fish cake fish ball, udang, ayam, lada sulah, secukup rasa, garam
- Lepas tu masuk kan sawi dan daun sup
- Sedia untuk dihidangkan...

- Kalau nak pecah kan telur pun boleh tapi aku x mo nanti kuah bercelaru....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...