08 July 2022

Cherry Oh Cherry

Cherry oh Cherry....
Aku ni cuma sekali saja pernah merasa buah cherry segar itu pun rasa nya 20 tahun lalu...
Selalu makan cherry yang dh diawet tu je la yang orang buh kat biskut raya tu kan...
Bila aku tengok youtube selalu nampak youtuber buat content panin cherry segar dari ladang la ada yang terus makan kat situ dengar kerangupan buah cherry tu... Teringin nya aku nak merasakan... 
Semalam balik kerja aku singgah Hero beli apa yang patut.... Di bahagian chiller ternampak susunan buah cherry segar sepack RM16.99. Nak beli ke tak ni...Masam ke manis ke... berbaloi ke aku nak beli...Ah lantak la aku cuba la beli 1 pack lepas kan kempunan la kan....
Balik rumah aku cuci bersih dahulu...tapi buah nya tak la ranggup macam yang aku tengok tu... mereka petik dipohon dan terus makan kan.....Ya Allah manis nya...tak rugi aku beli sepack.... orang kata jangan tidak membelikan... tengah musim cherry berbuah ni kan....



Walaupun ada sedikit lembik tapi rasa nya tetap sedap...
Verangan aku tengah memetik buah cherry ni dipohon...
Kapan kok biasa memanin buah cherry segar ni ya...

 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...