25 July 2022

Malam Minggu Makan Di Parit

 Bila lepasj e magrib abg mengajak kami mengeteh...Ku kata kan kalau takat mengeteh tu ok la sebabnya kami masih kenyang lagi kerana petang tadi kami singgah di Langkap.. Aku cuma makan keo teow bakso, hb mee goreng basah dan Alif maggi goreng...
Jadi nya kami ke Gelung Pepuyu mencari satay untuk anak anak dirumah...Selepas membeli satay kami terus ke Gelung Gajah untuk mencari tempat nak lepak malam ni...takde pula jumpa kedai nak lepak sehingga la ke Pekan Berus...kami meneruskan perjalanan ke Parit pula...sampai la ke Pekan Parit...Meriah juga la...kami menjumpai kedai panjang di sebelah Balai Polis Parit ni... Memang rekemon sangat la kedai ni...owner nya yang ramah...
Ada roti canai, tauhu bakar, nasi lemak, char keo toew dan juga goreng goreng....
Disebabkan masih kenyang aku cuma makan sekeping roti canai bersama teh tarik... 
Eh nak cuba la tauhu bakar ni...order je abg aku kata....
Wow tak sangka memang sedap tauhu bakar ni....

Selfie dulu sementara menunggu makanan tiba...
Kami cuma ber3 kerana SIL aku ada meeting di KL.
Org KL turun kampung orang Kuantan turun KL pula....

Tauhu bakar RM3.00 perset..
Memang sedap bersama sosnya yang padu...
Bagi aku yang berpenyakit resdung ni....aku boleh makan kerana takde rasa sangat otak udang dan juga belacan tu.....

Roti canai...ok juga
Roti nya yang garing memang layan la makan....
Rasanya nanti bila balik kampung memang kami akan ke sini lagi la...
Bila dha jumpa port melepak yang baru ni...
Hehehe....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...