22 July 2022

Menu Hari Jumaat @ 22/07/2022

 Salam jumaat.....
Sekejap saja lagi seminggu sudah sampai ke penghujung bulan Julai 2022. 
Hari ni ku memikirkan apakah menu yang ingin aku masak sedari semalam lagi...
Badan sakit sakit selepas balik dari gym... kemain oooo aku ni...tak ke zumba ke gym... badan gitu je naik naik naik...turun sekali ...... haish....
Menu hari ni hajat dihati nak masak kari pakistan. tapi malas nya aku nak blander blander pagi pagi... aku buat kari stail aku je la... bwg semua aku hiris je la...lepas tumis ku campurkan dengan sesudu minyak sapi dalam tumisan...harum jadinya... sambil sambil tu aku keluarkan ikan kerisi..ikan ni asyik keluar masuk je dari frezer ke chiller...nanti bila tak masak dari chiller naik ke frezer.... kang dan atas bawah je silap silap ke busuk macam tu je...baik aku goreng je la.... untuk sayur ingat nak tumis kobis je malas la aku nak menumis dah la kari berminyak, ikan bergoreng... jadi ku jadikan la jelatah timun tapi lupa nak simpan nenas sikit...semalam ada je beli baby nenas tu... apa yang ada je lah....

Kari Ayam, Ikan kerisi goreng, Jelatah timun...
Alhamdulillah syukur untuk rezeki hari ni...
Pagi ni aku cuma bersarapan dengan semug essenso coffee dan sebiji buah lai...Alif pun sama cuma bawa bekal buah lai...jom kita diet sama sama nak tak Alif...Alif jawap ok...
Kih..kih...kih... boleh ke tu...jangan balik sekolah nanti terlongkop periuk nasi kat tepi sinki dah la ye....
Lagi lagi stok sambal belacan memang sentiasa ada dalam peti ais tu...
Ko rasa........

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...