18 July 2022

Takoyaki Sarapan Pagi Ahad @ 17/07/2022

Bangun je pagi ahad masa nak solat subuh teringatkan Nozi yang nak kan tako...
Alamak lupa lak nk bagitau Nozi yang aku tak kemana mana hari ahad tu... terus ku call Nozi...
Nozi order 3 pack tako, 2 campur 1 crabstick...
Bila siap ku hantar kepada nya.... dan ku muat turun juga di status wasap, terus Siti mesej...la kita tau kita nak order juga.... ok la mu nak berapa tu...1 pack je kak... ambil kul 12 nanti....
Boleh la kebetulan ada berbaki lagi 1 pack...jam 11.00 pagi aku buatkan untuk Siti pula...
Mereka ni diantara pelanggan tetap yang selalu membeli tako dari aku....


Yang ni ada baki dari jualan tadi
Tako untuk tuan tanah...ku taburkan serbuk paprika biar ada rasa pedas pedas sikit
Baru la umph...... Aku nak pelbagaikan lagi nak tabur cheese juga...harga kena la up RM1
Bila lama tak makan tako...sekejap je aku dah habiskan 5 biji tako...


Lepas je masak tako, aku buat nasi goreng untuk sarapan pagi kami...
Bihun tu aku panaskan yang semalam punya...
Bersama sama dengan secawan kopi o...sedap nya...
Siap makan siap buat tako untuk Siti kami pun keluar la...
Hajat di hati nak kemana tu...tanpa ada tujuan....

 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...