07 July 2022

Menu Hari Khamis @ 07/07/2022

Untuk menu pagi khamis... 
Kita masak ketam la lama pula tak makan...selalunya ketam ni lauk untuk makan hujung minggu je jarang aku masak masa hari biasa....tapi takpe la memandangkan minggu ni raya haji...aku masak la hari ni... nanti simpan lama lama isi ketam dah tak berapa manis dah....untuk kekalkan rasa manis ketam aku masak sup ketam je...nanti boleh la hirup kuah ketam kan.....bila dah masak ketam apa pula nak aku gabungkan sayur nya...teringat ada 3 biji terung bulat dalam peti ais...aku buat la sambal tumis terung... jadi la kan janji kenyang nanti untuk kami sekeluarga....


aku goreng juga karipap habiskan... untuk bekalan Alif ke sekolah...

Terung goreng sambal

Sup ketam...
Sesetengah orang ketam ni kalau makan dengan nasi memang tak jadi lauk...
Nanti bila Alif balik sekolah ku suruh Nadia gorengkan telur dadar untuk Alif... kesian pula Alif takde lauk nak makan...ketam ni kadang kadang kan takde isi sangat...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...