19 July 2022

Sambal Sardin, Telur Dadar Menu Dinner Kami

 Balik je kerja petang semalam cuaca mendung jek. Aku apa lagi terus la merempit bila sampai je kawasan rumah tengok cuaca ok lagi terus la singgah di Pasaraya Hero. Nak beli ayam dan lauk yang lain. Peti ais dah mulai susut dengan bahan mentah. Semalam pun aku cuma buat sup telur je untuk anak anak di rumah. Sampai Hero tengok harga ayam RM8.69 sekilo....wow... ni dah murah ni aku apa lagi... cekau la 3 pack...aku suka beli kat hero ni bukan nya apa..ayam ayam nya dah siap potong. Korang pilih je harga macam mana yang korang nak... aku ambil dalam lingkungan RM12+ - 14.00+... Tak la sampai RM15 untuk setiap pack tu... Ku lihat daging frozen dalam RM20.80 sekilo ku pilih dalam 3 ketul bila timbang dapat la dalam RM14+ ok la tu tak la sampai sekilo lagi. Nanti boleh la buat daging masak kicap ke rendang atau pun kari.... Bila dah siap memcuci apa yang patut perut pun lapar... aku pun makan la nasi bersama sup telur pagi tadi tapi aku dan siap panas kan la..... bila makan rasa tak puas pula....erm.... aku pun terpikir lama tak makan sambal sardin nak blander cili api malas rasa nya...takpe la guna cili kering je la.....aku pun gorengkan telur dadar dan masak sambal sardin campur kentang. Bila mereka lihat wow nak makan la mama....erm... makan la.....

Sambal sardin campur kentang dan juga telur dadar.
Walaupun lauk ni biasa je tapi sesekali makan sedap ooooooooo
Dalam masa aku makan tu...sambil layan hp tengok ada wasap masuk...mesej dari Liza....
Liza ni nak apa ye mesej aku.....Ok next aku cerita....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...