04 July 2022

Sarapan Pagi Minggu 03/07/2022

 Hari sabtu malas pula aku nak pos en3 pasal masakan...
Bangun je lepas solat subuh aku terpikir apa la nak ku jadikan sarapan pagi....
Bila teringat semalam aku ke pasar ada beli sotong kembang, boleh la kalau buat nasi lemak hijau ni....
Ku rebus telur 4 biji, potong timun buat sambal sotong, masak nasi lemak pandan... 
Siap dah juadah utama. Bila teringat ubi keledek ada sikit pada nanti tumbuh pucuk baik aku buat cek mek molek dan sagu hijau pun masih ada belum digunakan lagi... ku jadi kan kuih sagu....


Menu ringkas...Kalau dah buat menu macam ni selalu nya tenghari aku jarang masak...


Kuih sagu...
Hb tanya ni kuih apa, Kuih sagu aku jawap
Aku gaul dengan kelapa kering sebab nya aku takde kelapa parut segar tu...
Rasa ok la tapi sedap lagi gaul dengan kelapa parut segar tu...

Cek mek moleh versi bulat..
Ku taburkan dengan dusting sugar nampak menarik la sikit
Hehehe....

Nasi lemak pandan

Sambal sotong kembang

Telur rebus 
Saja ku buh warna merah... Kenapa telur ni merah tanya Alif...
Saja je aku jawap... Salu nampak putih je


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...