01 August 2022

Cerita Beras Pagi Sabtu @ 30/07/2022

 Hari sabtu pagi pagi lagi aku dah bangun memasak ayam masak asam untuk anak anak di rumah...Terlupa pula aku yang beras dirumah sudah pun habis. Aku menyuruh Alif ke kedai di bawah rumah saja untuk membeli beras. Sebelum ni Alif pun pernah juga beli beras..
Bila Alif balik rumahAlif bising bising...kenapa mama tak bagi duit lebih...
Aik tak cukup ke kata ku...Kan mama bagi RM13 untuk 5 kilo beras, RM5 sebagai upah...
Tak cukup la Beras tu RM20.00. Rupanya yang ada cuma beras siam saja..
Jadi nya macam mana... Takpe la ada sorang kakak tu tolong bayarkan lagi RM5 ni baki RM3.00
Kira nya Alif bayar RM15.00 dan hamba Allah tu menambah lagi RM5.00
Allah...walaupun beliau tidak mengenali Alif, beliau sanggup membayar harga beras yang kurang tu.
Bila ku tanya siapa, Alif jawap Alif tak kenal.


Walaupun cuma beras tapi aku nak juga menulis disini.. buat kenangan kot kot la hamba Allah tu ada membaca blog aku ni. Ku doa kan semoga murah rezeki mu dik. Semoga Allah melipatgandakan rezeki mu... Amiin......

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...