22 August 2022

JJCM @ Shangri-La Hotel @ 20/08/2022

Hari sabtu minggu lepas, kami 5 sekawan ke Shangri-La Hotel untuk menikmati jamuan Hi Tea. Makan hari ni ditaja sepenuhnya kawan ku Nurin... Baik hati taja makan kat hotel 5 bintang ni. Dari hari jumaat lagi dok berwasap..plan nak makan mana... Nak mengeteh la...aku mencadangkan kat kedai kuning Tmn Tenaga je la pelbagai pilihan sarapan pagi kat situ. Lepas tu Dayang kata ala jom ke Shangri-La Hotel la baru best... Mak aiiiiii... Shangri-La Hotel memang tak mampu la aku nak makan kat situ dah la tengah bulan macam ni... Bila Nurin kata ok je...on je aku yang bayar...

Kat sini aku cuma ceritakan makanan yang kami order. Cerita pasal Shangri-La Hotel ni bersambung sambung. Nak cerita sekali gus penat la nak menaip nya...

Bila kami sampai, kami diberi kekacang macam ni biasa la kan...mana mana tempat pun macam ni...


Dapat semangkuk kekacang...


Grilled Lamb RM104.31
Yang ni Ina punya


Butterfish Fillet - RM51.72
Yang ni aku punya

Nasi Goreng Kampung - RM40.52
Ni Nurin punya

Fish & Chip - RM68.10
Yang ni Miza punya

Bihun Goreng - RM36.21
Yang ni Dayang punya


Fresh watermelon - RM41.38
Fresh Mango - RM20.69
Fresh Orange - RM41.38
Aqua Panna 1L - RM30.17
Evian 330ml - RM18.97

Cucur Udang - RM26.72
Popiah - RM26.72 (2ketul - dipotong 2)
Karipap - RM26.72 (6 biji) tapi korang tengok la mulut karipap tu..

Yang ni pinggan aku


Chamomile - RM 20.69



Total semua nya - RM554.30
10% service charge - RM55.43
6% gov tax - RM33.26

Ha kau.... 
Nurin kata ok la ni sesekali belanja makan kawan kawan...
Setelah 2 tahun tak dapat berkumpul bersama...sekali sekala kata nya...
Alhamdulillah...TQ Nurin belanja kami semua....semoga dimurahkan lagi rezeki mu. semoga bisnes mu berjalan dengan lancar...bertalu talu order masuk ye.....



 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...