04 August 2022

Sarapan Pagi Khamis @ 04/08/2022

Pagi khamis... hari ni cuaca hujan selepas subuh sudah kedengaran hujan membasahi atap awning rumah ku.. erm...hujan kata ku sejuk pagi ni... Kesian pula Alif nak ke sekolah nanti... Ingat nak tarik selimut lagi...eh mana boleh nanti tak sempat nak masak... Jam menunjukkan ke pukul 5.45 pagi. Aku terus bangun dan buka peti sejuk...lihat apa yang patut keluarkan apa yang nak dimasak. Setelah berpuashati apa yang nak di buat apa lagi... aku pecut la memasak....
Hari ni aku masak ayam masak sos bersama dengan nasi putih. Malas pulak nak ambil gambar ayam masak sos tu.
Kemudian aku goreng keo teow.. Untuk bekalan Alif ke sekolah dan juga sarapan aku nanti. Keluarkan juga karipap semalam yang tak habis tu. Ku panas kan mengunakan AF je...
Siap masak Alif tanya mama dah siap ke, Alif nak pegi sekolah dah ni. Ok dah siap kata ku.
Mama bawa lebih ye keo teow ni nanti boleh makan dengan kawan kawan sudu garfu pun ada bagi lebih... Ok kata Alif. Selepas Alif ke sekolah aku pun mandi dan bersiap untuk ke tempat kerja.Bila dah siap aku duduk di meja makan sambil mendengar youtube Malam Seram KC Campion. Aku memang suka layan channel ni time sarapan...enjoy sangat.....


Keo teow goreng, karipap sardin dan semug essenso coffee



Perut pun dah kenyang. Cuaca mulai mendung dan gerimis diluar sana.
Apa lagi aku terus merempit laju menuju ke pejabat.
Ada la dalam 7 minit sampai la aku ke pejabat yang berjarak cuma 6 km je.......

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...